Foran denne sesongen fikk KBK storskjerm på Kristiansund Stadion. Skjermen gir publikum en enda litt bedre fotballopplevelse.

– Vi er heldige og har en fantastisk entusiasme og interesse rundt klubben. Vi jobber hele tiden med å ta grep som kan gjøre fotballopplevelsen enda bedre for de som kommer på stadion, sier Truls Skar Helland, arrangement- og driftssjef i KBK.

Regional merkevare

Med en rekke gode prestasjoner i sin andre sesong i Eliteserien, er nordmørsklubben i ferd med å skaffe seg et godt fotfeste i toppen av norsk fotball.

– For oss er målet i første rekke å ta en tydelig regional posisjon. Fotballen bidrar til å øke kjennskapen til Kristiansund og Nordmøre, men enda viktigere er nok fotballens evne til å skape felles stolthet og identitet hos oss som kommer herfra, sier han.

Litt større opplevelser

– En storskjerm blir liksom enda litt større på en så intim arena som vår, og er med på å skape en enda mer intens ramme rundt hjemmekampene til KBK, mener Skar Helland.

Han legger heller ikke skjul på at skjermen også har et betydelig potensiale til å gi reklameinntekter på stadion.

Stor interesse

– Det lokale næringslivet ser nok dette som en fin mulighet for synlighet, og det er ikke tvil om at skjermen fortsatt har et stort uutnyttet potensial for økte inntekter til klubben, mener Skar Helland.

Lokal leverandør

Magne Djupvik, leder for forretningsutvikling IKT hos Com- Net, er selvsagt svært fornøyd med å få levere storskjerm til KBK:

– Vi synes selvsagt det er stor stas å få levere skjerm på stadion i Kristiansund, men dette er selvsagt også en viktig referansekunde for oss, sier han.

Truls Skar Helland ser frem til et videre godt samarbeid med Com-Net. I KBK er man opptatt av også å kunne gi noe tilbake til lokalt næringsliv, og velger selvsagt å handle lokalt når de kan.


– Vi synes derfor det er kjekt at en lokalt eiet leverandør var konkurransedyktig når vi skulle gjøre en såpass stor investering, avslutter Truls Skar Helland.