Ålesund Storsenter valgte LED- skjerm når butikkinformasjonen for tredje- etasjen skulle oppgraderes. Effekten overrasket.

16. november i fjor åpnet Intersport ny butikk i toppen av Ålesund Storsenter.

– Vi var selvsagt svært interessert i å få med oss mest mulig av julehandelen, så det ble noen svært hektiske uker før oppstart og en fantastisk start for oss, sier daglig leder hos Intersport i Ålesund Storsenter, Kai Magne Kjersem.

Trafikkert handlegate

Han innrømmer at skiltingen i etasjen under ikke hadde høyeste prioritet akkurat da.
Andre etasje i Ålesund Storsenter er nemlig en av de mest trafikkerte «gatene» i Ålesund Sentrum, og før åpningen fikk Intersport opp logo på gesimsen over en av rulletrappene opp til tredje.

- Etter at julehandelen var over, og vi ut på nyåret kom i mer normal drift, fikk vi av og til tilbakemelding fra kunder som ikke hadde fått med seg at vi lå i toppen av senteret. Dette ønsket vi å gjøre noe med, sier Kjersem.

Erfarne butikkdrivere

Både Kjersem og butikksjef Jannicke Nærø Solheim har lang erfaring fra butikkdrift og sportsbransjen, og vet godt at det tar tid å bygge kjennskap.

– Å være på netthinnen til folk når behovet oppstår er svært viktig. Sammen med senterledelsen begynte vi derfor å se på ulike alternativer for skilting i etasjen under oss, og vi ble til slutt enig om å erstatte de tradisjonelle logoskiltene med en LED- skjerm.

Film på skilt

– Vi synes det var en veldig spennende løsning med levende bilder og film på skiltet, men ble nok litt overrasket over den umiddelbare effekten. Sammen uke som skiltet kom opp kunne vi registrere økt trafikk og økt omsetning og siden har det vært slik. Det er ikke tvil om at økt synlighet i ei av byens mest trafikkerte handlegater har hatt en svært positiv effekt for oss, sier to fornøyde butikkdrivere i Ålesund Storsenter.